loveislikeyou

Alla inlägg under mars 2015

Av Elin A - 31 mars 2015 19:43

Ni kanske inte har sakt det men jag bor på en gård med småkurar. Jag har varit ute en stund och fottat. Dem var inte så villiga att vara med på kort.

Pöss och kram<3

Av Elin A - 31 mars 2015 14:19

Är ensam hemma så då blir det lätt mat. Med potatismos och fiskpinnar med kyckling. Alltså det ser ut som fiskpinnar fast det är kyckling inuti. Det finns nog bara som glutenfri. Ser öven på lyxfällan.

Pöss och kram<3

Av Elin A - 31 mars 2015 10:10

Som ni vet fyller jag snart 18 eller ja om typ en månad så jag pluggar körkort för fult. Fatta vilken frihet det skulle va att kunna få köra och ha en bil. Jag lengtar. Det går sådär med frågorna men det går frammåt.

Är även rellativit nyvken så bjuder er på en titalt skumm bild.


Pöss och kram <3

Av Elin A - 30 mars 2015 18:02

Idag har jag varit med en kompis sedan kl 12 till nu ungefär. Vi har filmat en massa videos och haft super kul. Här är en video som vi gjort idag. Jag badar i en å där det är cirka 4 grader i vattnet.


Pöss och Kram<3 

Av Elin A - 30 mars 2015 10:16

Jag har sett en film som heter Patrik 1,5. Den handlar om två bögar som är gifta och dem vill adoptera ett barn. De är även relativ ny inflyttade, så derass grannar har lite såvrt med att dem är just bögar. De har även svårt att få ett barn eftersom det inte finns så många givarländer som vill ge sina barn till homosexuella par. Men tillslut hittar dem en kille på 1,5 år. Men när barnet kommer så står det en 15 årig kille med traslig bakgrund och hat för homosexuella.

Klicka hääär för att komma till filmen på Swefilmer.  


Pöss och kram<3

   

Av Elin A - 29 mars 2015 19:11

 idag har jag varit möte för att städa lite. Vi ängnade oss mesta dels åt att sortera kläder i som vi har fått in under våra klädinsamlingar. Som vi hade på våran skola. Vi storterade så att vi skulle kunna lämna dem till Stora Ekeberg ditt dem ska. Hoppas vi får åka ditt snart och lämna kläderna. Men vi kanske ska ha någon mer form av insamling. 


Jag tycker även att ni kan följa "ssuskara" på instagram. Jag har hand om den i sidan nu. super kul. 


Pös och Kram<3 

 

SSU
Av Elin A - 29 mars 2015 10:19

Som ni vet så har jag varit i Stockholm i hälgen eller ja mellan fredag och lördag. Jag har hållt det lite hemligt vad jag skulle göra där men dem som följer mig på instagram vet redan vad jag gjort. Men nu ska jag bara säga det. Jag har varit på möte med Friends Barn- och ungdomsråd. I höstas sökte jag ditt och kom in. Vi är 12 från hela Sverige som är utvalda. Det var ett möte i höstas men jag vågade inte åka och det ångrar jag så nu tog jag tag i det och åkte. Det är nog ett av dem besta besluten jag gjort.


Vi sov på friends hotellet som ligger i Solna. Jag har faktist aldrig sovit på hotell som jag mins. Jag sov tillsammans med en annan tjej som är med i rådet. Det är 25 våningar å hotellet men som tur är så fick vi våning 6 eftersom jag åker ju inte hiss.


Själva mötet började vid 10 och höll på till kl 16. Jag tror aldrig att 6 timmar har gått så himmla fort. Först hade vi lite lära känna övningar så som att man får två påståenden och sedan ska man välja ett av dem. Vi skulle även måla av en av dem där utan att titta på pappret. Måste ju erkänna att det gick sådär. 


När vi började diskutera började vi med att diskutera barnkomentionen. Vilket var intresant. Alla länder utom två har skrivit på denna. Men endå är det inte så många som följer den. Sverige följer den inte häller helt.

Efter det så åt vi.

Nästa diskution var sexuella övergrepp. I klasserna 3-5 känner 13% av tjejerna och 11% av killarna att dem varit utsatta för ett sexuellt övergrepp bland eleverna. Ser ni hur unga dem är eller?

Sedan blev de fika. 

Sista diskutionen var vardags rasism. Det var väldigt interesant eftersom jag inte vist så mycket om det innan. Men om man frågar en mörkhyad person Vart hen kommer ifårn och den svarar en stad och sedan frågar man igen för att få veta vilket land den kommer ifrån bara för att hen är mörkhyad. Men tänk om den är svensk alltså född i Sverige. Tänk att få höra att man ska säga ett land som man kanske aldrig varit ifrån. Vardags rasism är rasism som sker mer omedvetet det kanske inte är menat att vara elak men det blir så endå. 


Vill ni höra mer om detta med alltingen barnkomentionen, sexuella övergrepp eller Vardagsrasism? Komentera det kan jag göra en video eller ett inlägg med just det spesefikt. 


Jag har öven med Smakis på bilderna alltså festisarna som sponsrar Friends. 


Pöss och Kram



                       

Av Elin A - 28 mars 2015 17:50

Så nu är jag på tåget igen och påväg hem från Stocholm. Jag har haft det super kul. Jag tänker berätta vad jag har gjort när jag får internet till datan och kan göra ett bättre inlägg på bloggen. Alltingen i kväll eller imorgon förmidag.

Pöss och kram<3

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards