loveislikeyou

Alla inlägg den 27 december 2011

Av Elin A - 27 december 2011 13:21

Här kommer ett boktipsDen gråttande mördarenav Kjetil JohnsenBaksidetexten:Nicholas ser inte att kropen träffar vattnet. Han hör det inte heller. Revolven är blytung i hans händer. Den vänstra handen släpper taget. Han häller vapnet i den hörgra handen, snart hänger den bara på pekfingret inne i avtryckeren.Han tänker: Katie, jag har dödat Katie. Jag har dödat den enda i världen som tycker om mig.Han känner tårarna, salta i mungipan. Nicholas är 8 år och Katie hade persis fyllt 14 år.Min samman fattning:Denna boken handlar om Nicholas. Han har en syster som heter Katie och föreldrar som är skilda. En dag när pappa hängde sig själv så för ändras allt. De får leta upp sin mamma som bor i USA. De själva bor i Norge. De bodde hos mamman till hon gick ner i droger och sprit. Sen hamnade de hos en fosterfar i Norge. Fosterfaden tvingade Katie att ha sex med honom. Sen en dag fick Katie nog och sa ifrån. Boken handlar om ett bord och hur Nicholas, 3 andra ungdomar och den åtalade ser på mordet och rättegången. Jag tyckte att boken var rörig den hoppade mycket i tid och så var det många huudpersoner. Men annars var boken väldigt bra så den rekomenderar jag värkligen. Boken har 165 sidor och är ganska lättläst.Puss och Kram Elin <3

Av Elin A - 27 december 2011 00:32

här kommer hen dikt som jag har skrivit


känner en känsla

en pirrande känsla

den sätter sig i

magen

och vägrar att

försvinna

tänk att en enda

person kan få hella

magen att vända sig

känslan får mig att fnittra

för mig själv

den gör mig glad

undra om detta

är en äkta

kärleks känsla


  

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards