loveislikeyou

Alla inlägg den 21 juni 2015

Av Elin A - 21 juni 2015 22:20

Myser just nu med min kille framför hitta nemo. Viste ni att det är helt annat att se den på engelska än svenska. Aldrig sett den på engelska förut men det är intresant men inte alls samma sak. Tacos är för övrigt väldig gott.

Pöss och kram<3

Av Elin A - 21 juni 2015 12:06

Hej alla människor!

Jag tänkte nu snacka om något som berör alla med livmoder alltså mens fast jag ska inte snacka om mensen utan om mensskydd som finns och kosta sjukt mycket pengar. Jag fick inspiration till detta när jag var inne på Facebook och kollade runt då kom jag till en sida som en tjej startade där hon ville trycka på att ha gratis mensskydd. Klicka hääär för att komma till Facebooksidan.  Hon har även gjort en sida där man kan skriva under alltså en namninsamling till detta för att komma till denna klicka hääär. Men tycker att ni ska börja läsa när jag försöker se fördelar och nackdelar men som ni vet så är jag en livmoderbärare och där av partisk. Ni kan ju kommentar vad ni tycker och ifall ni har några argument för eller emot.


Först så är det ju så att vi som har mens har ju det av en anledning det är ju för att visa att vi är friska och kan föda barn i framtiden eller ja till och med när vi börjar få mens. Så mensen är något som håller mänskligheten vid liv. Det är klart att männen också hjälper mänskligheten men vad behöver ni betala för det?

Sedan är det kostnaden. Vad kostar det jo vi betalar cirka 17 000 kr under dem åren vi har mens på mensskydd vilket är väldigt mycket pengar på något som vi faktiskt inte kan göra något åt. Det finns så mycket jobbigt med mensen så som mensvärk och massa blod och sedan kommer även kostnaden. Det är inte lätt att betala för det om man har dålig ekonomi. Man har ju ändå mens i cirka 40 år. Kan det inte vara rätt att vi får mensskydden betalda när vi går igenom så mycket annat.

Man den stora frågan är ju vem och hur vi sak finansiera detta. Med tanke på att det finns många livmodersbärande människor i Sverige som har mens och om alla ska få mensskydd betalat så kommer det kosta en hel del. Frågan är ju om man kan ta det av skattepengar? Men vad tycker männen om detta när dem inte känner att dem inte får ut något av dem skattepengarna. Men om man ser det såhär så om vi livmoderbärare skulle välja att inte använda mensskydd för att det är för dyrt då kommer det var mens över allt tänk bara ute på gatan eller tänk på kollektivtrafiken. Om  du tänker att alla har mens en vecka varje månad så är det ganska många som har mens varje vecka väldigt mycket blod.


Det var det jag ville snacka om nu. Komentera gärna vad ni tyckte om detta eller om ni har egna argument. Vad tycker ni livmoderbärande varelser ska vi demonstrera och inte använda mensskydd? Glöm inte att gå in och skriva under till gratis mensskydd länk finns överst i texten.


Pöss och kram<3

   

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards