loveislikeyou

Alla inlägg den 22 december 2013

Av Elin A - 22 december 2013 21:30

   


Precis när jag vaknade i dag så kommer mamma upp och sägar att vi ska iväg till gymmet. Jag ville inte riktigt först. Men det är en sak att säga de när man sitter i sängen. Men det slutade med att jag följde med iallafall. Men det var riktigt skönt när man väl kom ditt. Efter var jag typ nästan död. Men mamma sa att ja inte var det för ja stod faktist upp. 

 

Sedan kom min kompis. Fatta vad lycklig jag var då. Hade inte träffat henne sedan i sommras. Så det var värkligen på tiden att vi fick träffas tycker jag. Vi bytte julklappar. Jag fick en typ bärlock ( stavning) som ja kunde sätta på ett armband där det stod Elin. Hon fick två Marabo chokladkakor. Vi hade super kul eller i allafall jag. Sedan åkte vi in till Jung med våra önskelistor. Alla fick godispåsar utom ja och min kompis. Vi var tydligen för stora enligt min mamma. Men alltså när slutar man vara barn då? Sedan klippte hon mitt hår. Det blev väldigt bra. Men man ser inte så mycket skillnad.

 

Nu har jag en sak jag skulle vilja ber er om. Att ni ska tänka på att alla inte har det lika enkelt som ni har det. Eller ni kanske själva har det svårt. Men har ni någon gång reflekterat över de över 20 % av barnen som inte alls har en trevlig jul. 1 av 10 barn känner oro ingör julen. Efter som det driks massa alkohol under de dagarna.

Alltså julen kan var som en befriels för de som har det svårt i skolan. Men alltså de som har det svårt i familjen får ju bra ett helvete undet julledigt.  Undet julen kontakter cirka 263 barn. Var tolfte minut ringer något barn till Bris. Bris får mycket att göra för att de andra hjälpen har stängt. Bris får många samtal från bran med föräldrar eller släkt som har alkohol problem. Men även med de som har skilda färäldrar.

Jag tycker och ber er att gå in på sidan Www.vitjul.se. Där kan ni läsa mer och ge ert stöd till de som inte har det så lätt. Om ni skriver er mejl så skänker vitjul en krona till en julklapp till barn under alkoliserade förhållanden. Just nu har det skänts 17950 Kr till detta. Det blir cirka 179  julklappar. En krona är inte mycket men om vi hjälps åt så blir det endel. Ge ditt stöd. Visa vart du sår och vad du tycker. 

Men alltså ni kanske sitter och tänker men det är ju inte bra barn som far illa under julen. Nej det är det värkligen inte. Men det är mäst barn. 3 gånger i timman ringer någon kvinna till kvinnojouren. Det händer mycket sker. Jag skyller inte allt på alkoholen men mycket. Ni får inte häller tro att ja tycker illa om de som dricker alkohol de gör ja inte. Bara de som dricker för mycket. Jag har aldrig driktigt och det är jag stålt för. Jag vet att de är många i min ålder som dricker. 

Vill sägat tack till de som årkade läsa detta inlägget. Det betyder mycket. 

 

Pöss och Kram <3





översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards