loveislikeyou

Alla inlägg under december 2014

Av Elin A - 16 december 2014 10:16

Idag stod jag ute i 30 min å vänta på bussen. Men den kom inte. Så mamma fick köra mig till skolan. Det visade sig att ett 50 tal deck hade blivit sunderskurna under natten. Vilket är hemskt.

Men nu är jag påväg med klassen till stocholm. Vi åkte från skolan vid 8. Och jar nog åkt lite mer än halvägs nu. Jah och en kompis spelar sims. Vår samhälls lärare gör så vi har lektion men de är nice endå.

Kommer komma upp en video om Stockholm.

Pöss och kram<3

Av Elin A - 14 december 2014 17:12

Kommer i bildordning

Förtidiga julklappar från min farmor

Hm:
Tjocktröja röd med får ull inuti 349 kr

Lindex:
Kläning med svart "kjol" överdel svart med pussar 399 kr
Strumpbyxor tunna glittriga 99 kr

Kappahl:
Tunna mys byxor fläkiga 249 kr
Sockar 99

Jag köpte själv:

Rusta:
Julkula rosa med silver nitar 2 st 40 kr
Julkula döskallar vit, svart, silver 50 kr
Juslinga lila 99 kr

Pöss och kram<3

Av Elin A - 14 december 2014 13:23

Är ute å shoppar med farmor så då blir de mat oxå. Det blev kyckling

Pöss och kram<3

Av Elin A - 13 december 2014 19:50

Vart på julavslutning med ssu idag. De va kul vi bowla jag förlora men endå. Sedan åt vi julbord.

Pöss och kram <3

Av Elin A - 13 december 2014 10:14

     

Här ser ni pogramledaren Mark Levengood. Förövrigt så älskar jag hans brytning/dialekt.

 

Årets skyddsängel blev manen i kostym och kvinnan i den silver grå klänningen. Dessa räddade den lille killens liv nör hans pappa snubblade och han for ner i vettenet med sin barnvagn och var under vatten i över 5 min. Detta var väldigt berörande. Det ortoliga med detta är att manen var dyare och vinnnan var os simmare. 

 

 

Årets ungdomshjälte blev denna vackra tjej. Hon har varit mobbad i 10 år och idag så bloggar hon och föreläser om sina upplevelser för att hjälpa andra som är utsatta. Hon är även med i friends ungdoms råd så som jag.

 

 

Årets eldsjäl är denna man som är upplyft. Han driver en racing bana för handikapade. De beskrev honom som en pappa så att han alltid fanns där för dem. Vilket jag själv tycker är underbart.

 

 

Årets livsgärning fick nunnorna som jobbar med att ta hand om papperslösa flyktingar som kommer till Sverige. Hon sa något så fint "om dom flyr vem är jag då att säga nej"

 

Årets vardagshjälte blev dessa grabbar som är på sjukus och klär ut sig till hjältar och lekter med barnen. De beskriver att de tror att detta är bra för hjältar slåss ju mot de onda och de ser sjukdomen som det onda.

 

 

Årets medmänniska dessa underbara kvinnor blev detta för att de startade tilia och jobbar för att hjälpa dem i dagets samhälle som mår dåligt. 

 

 

Årets Livärddare blev dessa brandmän. När det var den stora brande här i Sverige så var det en man som låg där inne i lågorna han ringde sin fru för att säga hej då och att han älskar henne. Detta hör dessa män och springer in i lågorna och räddar han med fara för sitt eget liv.

 

 

En av brand männen friade på scen till sin flickvän. Vilket måste ha varit helt otroligt.   

 

Sammanfattningsvis tyckte jag att detta var det en underbar kväll med detta. Jag har en dröm att få se detta på riktigt att sitta med i publiken. Det skulle jag vilja göra någon gång. Så underbart de hade varit. 


Pöss och kram<3

Av Elin A - 12 december 2014 10:35

Vi var i kyrkan och såg lusia firande i kyrkan. De va väll fint. Sedan när vi kom till baka till skolan så var det lussefika alla fick pepparkakor utom vi som är gluten. Vi fick frukt.. Lite ledsamt. Men fick även festis och köpte varm oboj mysigt endå

Pöss och kram <3

Av Elin A - 12 december 2014 07:07

Här kommer en förklaring till varför min uppdatering är dålig.
1. Min skoldata är trasig och på lagning den jag oftast bloggar från.
2. Framkameran på min mobil funkar inte. Så kan inte ta bilder med den.
3. Sömn problem alltså sover jag för lite för mitt bästa och då tappar jag orken kring mycket.

Detta kanske bara är bortförklaringar men endå kände att ni behövde veta detta. Kommer värkligen försöka uppdatetara mer.

Pöss och kram<3

Av Elin A - 10 december 2014 14:04

 

Min sminkning. 

Denna videon jag titta på.


Idag hade vi sminkning i skolan. Vi fick hjälp att göra detta. Jag tyckte det var kul. 


Pöss och kram <3

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards