loveislikeyou

Direktlänk till inlägg 23 juni 2015

Alkohol

Av Elin A - 23 juni 2015 10:48

Nu ska jag snacka om något som jag tycker är väldigt intressant. Det är detta med alkohol. Jag är som en del vet 100 % nykterist.  Jag anser att den svåraste tiden var högstadiet. Men jag hade två motivations saker som fick mig att stå emot suget.
Den första var att jag hade ett avtal med min mormor att om jag kunde stå emot alkohol, droger och tobak tills jag fyllde 18 år så skulle hon betala mitt körkort. Vilket gjorde mig väldigt motiverad och nu när jag har körkort inser jag att det var skönt att någon betalade det för det var väldigt dyrt.
Sedan så är jag ju också med i NSF scouter vilket är Nykterhets Scouternas Scoutförbund. Där det är som det låter ingen alkohol utan en nykter livstill. Det känns väldigt bra. Jag är fortfarande med i scouterna så det är ingen alkohol för mig även om jag fyllt 18 år.
Som jag sa i början så tror jag att högstadiet är den svåraste tiden för att inte dricka alkohol för det är då dem allra flesta börjar dricka då och man är kanske inte säker på vad man vill eller är osäker på sig själva.
Jag vill även säga att jag är väldigt stolt över mitt val att inte dricka någon som helst alkohol. Men det är en sak jag inte förstår och det är samhällets syn på det.

Så om någon skulle vilja förklara för mig varför man ska dricka alkohol så vore det snällt. Jag har inget emot folk som drickaer alkohol. Men hoppas att ni tycker om det.                         


Pöss och kram<3


 

 
 
Jasmine

Jasmine

25 juni 2015 20:49

Hejsan darling, som du vet så dricker jag och varför som du bad oss kommentera är för att jag tycker det är gott och jag dricker sällan för att bli full och jag vet precis vart min gräns går. Jag tar hellre en cider till maten eller något sånt för att det är gott, precis som att ta en glas coca cola till maten. Men de gånger jag dricker och kanske väljer att dricka 1-2 cider för mycket är för att jag vågar helt plötsligt vara mig själv. Jag vågar vara glad och trevlig istället för att vara flickan i hörnet som tycker allt och alla är läskiga. Det är varför jag dricker sen finns det säkert andra som dricker för andra anledningar.

Men som sagt jag dricker för att det är gott och jag vet vart min gräns går. :)

/Jazzie

http://www.jazzzie.blogg.se

Elin A

2 augusti 2015 12:08

Så bra :)

 
Cookiecat

Cookiecat

27 juni 2015 09:33

Jadu, jag kan endast förklara varför jag personligen dricker alkohol. :)

Jag dricker om jag är ute och klubbar, festar eller är på krogen med kompisar, annars håller jag mig nykter och väldigt hälsosam (mat och dryckmässigt). Jag dricker för det mesta drinkar och cider då jag inte är något fan av stark alkoholsmak eller öl, och jag dricker av tre olika anledningar: 1. Jag tycker att det är gott. 2. Det är en social grej, och alkoholruset kan göra det extra roligt. 3. Jag älskar hur framför allt drinkar ser ut, de har coola färger och så haha.

Synen på alkohol är som du säger väldigt konstig. Tänk att en yngre person (under 18) sitter och dricker en burk öl brevid någon som äter en McDonalds meny i samma ålder. Personen med ölen kommer att bli kritiserad, men personen med maten som är mycket, mycket sämre för kroppen får inte höra ett ljud.

Min poäng är att allt är dåligt för kroppen om det går till överdrift, men ofta glöms det bort att många saker som vi stoppar i oss dagligen utan att tänka på det är mycket värre eller lika illa för kroppen än alkohol.

Det blev en ganska lång kommentar, haha. Ville bara förklara min synpunkt. ^^ Kram!

http://cookiecat.blogg.se

Elin A

2 augusti 2015 12:10

Gillar din komentar på trean det är riktigt coolt färger. Bra förklarat ja håller med :33 kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin A - 5 juli 2016 00:32


  Akriviteten på denna blogg har varit extremt låg den senaste tiden. Jag tror att det beror  på många saker men en av dem är nog att jag har tröttnat på denna bloggen. Det har hänt en hel del i mitt liv det senaste så vill börja om på en ny blogg...

Av Elin A - 21 juni 2016 17:08

Av Elin A - 20 juni 2016 23:48

      För över en vecka sedan så var en av de bästa dagarna i mitt liv. Det var studentbalen. Jag hade sett fram emot denna dagen hur länge som hälst fixat en helt underbar klänning som jag fixat till. Mina kompisar var här innan och fixade mitt...

Av Elin A - 12 juni 2016 11:33

    I fredag så tog jag studenten. Jag tycker att det borde kännas specigellt nu men det käns lixom som vanligt. Jag hade iallafall en helt underbar dag. Igår så sov jag större delan av dagen så årkade värkligen inte blogga tyvärr. Just nu sitter...

Av Elin A - 9 juni 2016 21:41


  Imorgon smäller det. Jag är så sjukt taggad just nu. Vi har haft flakfix under kvällen och är såå nöjd med vårat flak. Imorgon tar jag alltså studenten. Jag kommer nog inte kunna uppdatera bloggen i morgon en ska försöka uppdatera min instagram ...

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards