loveislikeyou

Alla inlägg den 10 juli 2014

Av Elin A - 10 juli 2014 17:37

 

 

Det kan gå fort...

Hur det känns att dra upp en kall och död människa ur vattnet är svårt att beskriva. Som med andra avlidna så känns kroppen märkbart tyngre. Upplevelsen är något jag önskar att ingen skulle behöva vara med om.

När vi nu fått er uppmärksamhet så kan vi berätta att det under juni månad omkom 21 människor enligt preliminär statistik (totalt 50 i år mot 53 under hela 2013). 

Hur får vi då fram budskapet så att inte du, dina barn eller någon du känner sällar sig till det otäcka antalet förolyckade? Jag har inte svaret utan kan bara hoppas att det goda förnuftet ska få råda. 

Några pekpinnar kan ändå vara att..

..hålla koll på barnen, när de just lärt sig simma blir de ofta lite väl djärva.

..inte bada eller simma ut ensam, det oavsett hur god simmare du är.

..inte hoppa eller dyka i okänt vatten.

..ni ska skaffa er god sim- och vattenkunskap.

Det finns massor av fler goda tips, fyll gärna på med era egna. Det stannar dessvärre bara vid ord om de inte följs.

Gilla och sprid gärna budskapet!

/ Reine, yttre befäl

 

 

Detta är från hudinge polisen på facebook. Jag tyckte det var bra därför skriver jag der här. 

Av Elin A - 10 juli 2014 13:30

       

 

Igår var jag i lidköping och handlade. Jag köpte ett par tajts som är kortare för 79 kr och ett super fint linne för 79 kr. Det är från Lindex

 

På HM så köpte jag Isadora Naglack för 79 kr som stärker och så för att få naglack att sitta längre, Köpte en rosa kajalvässare för 19 kr, ögonfransböjare för 39 kr och ett lila naglack 10 kr eftersom det var på rea 

 

Var även på Hemköp och köpte ett stort paket med tandpetare för 16 kr. De ska jag ha till naglarna. 

 

Pöss och Kram<3

Av Elin A - 10 juli 2014 12:04

 


Moa som bloggar på epicfaiil.se har en ny super cool tävling. Man kan vinna att få designa en egen almenacka. För att komma till tävlingen klicka hääär.  För att komma till personligalmenacka så klicka hääär. Jag har själv gjort en almencka dör förut. De är super bra

 

Pöss och Kram<3

 

 

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards