loveislikeyou

Alla inlägg under februari 2012

Av Elin A - 29 februari 2012 17:54

När inget annat hjälper

av Matin Svensson


Min variation:


Dena boken handlar om Leon som älskar att spela gittar och sjunga. Men årkar inte med soklan och alla mobing. Dileks som har en pappa som gör allt för att hon sak gifta sig med " den rätta manen ". Och om Selahattin som vill komma hem till sitt hemland och gifta sig med den han älskar. Men han tvingas stana och gifta sig i sverige. Av en slump träffas alla i Stockholm. Deta är en historia om kärlek, väskap och tro. jag ger boken 4 av 5 stjärnor för att man fattade inte alltid vem van läste om.


bakside texten:


- När inget annat hjälper fanns du i mig, och du fanns i mig som ingen annan. Och nu: Jag vet att du vet det jag vet.... Det här är slutet för oss. 

Hon märkte att hon tryckte telefonen allt hårdare mot örat. Hon lysnade, väntade, inte ett ljud. Kanske hade hon inte ringt upp. Kanske var hennes mobil inte ens påslagen. Deta gjorde ingen skillnad.

Hon kunde inte slöppa honom. Hon var fri nu.

Tre unga människor försöker leva som de vill. Två killar och en tjej. Kärek och vänskap väver samman deras öden, och lite anar de vilken roll de sak spela i varandras liv. 


Puss och Kram Elin     

Av Elin A - 28 februari 2012 19:07

Det fattas en tärning av Johanna Thydell


Min variation:


Boken handlar om en tjej som hatar sitt naman och hennes pappa gav henne namnte Puck. Men efter några år så lämnar pappa Puck och hennes mamma ensama. Denna boken skildrar hennes barndom med hennes tillvaro i dag på ett bra sätt. Om kompisar och kärlek. Om förviringen som kan öpstå på en fest. Jag gillar boken för att den skildrar tillvaron på ett väldigt bra sätt. Boken får 5 av 5 stjärnor.


Bakside texten:


Om du hör någon ropa så är det jag

jag och den lilla flicka inom mig

Hand i hand står vi här, och vi ropar

på dig

Hon i fina flätor. Jag i stora skor

vi har inte gett up

Fåglar lyfter från träden hör oss. Oroliga. Skräm-

da. Eller så kanske de bara dansar till våra röster.

Åren har gjort mig hes, men ännu kan du höra mig.

Jag är Puck.

Jag är sexton år.

Och jag är livrädd.


Det här är boken om Puck, en ung tjej som gör allt för att inte förlora kontrollen, inte låta någon komma för nära, inte visa vem hon egentligen är. Men det är också en historia om en pappa som försviner och en mamma som stannar kvar. Om hur det är att vara rädd- rädd för arga röster, rädd att folk ska försvina. Det är en rolig och sorglig berättelse om svek och ilska, men också om vänsakp, kärlek och- knese - försonig.

På självlysande prosa drivs berättelsen framåt, och sakta växer bilden av Puck fram. Och vem hon var och den hon belv, och om livet där det fattas en tärning.


Dena boken är värkligen läsvärd!!


Puss och Kram Elin  

Av Elin A - 25 februari 2012 09:38

Jah i förgår/ torsdags då blev jag tillsammanse med den jag älskar! Efter scouterna för på scouterna insåga jag hur mycket jag älskar han men jag gillade ju han innan. Men nu är vi tillsammans och jag är super glad för det. Men ska tyvärr inte scouterna nästa vecka för jag har moppe kurs. Idag så är jag och min stora lillasyster ensama hemma hos pappa. Vi ska vara det hella dag så jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Men det löser sig nog. Sen i morgon ska jag till Larv med konformationen och göra någon teater på en gudsenst. Den börjar kl 19:00 i Larvs kyrka så kom gärna.



Puss och Kram Elin  

Av Elin A - 21 februari 2012 18:20

I dag är det fettisdagen/semeldagen så vi fick sämlor i skolan. hahah men kompis var inte så glad efter det för hon hade fått en sämla uptryckt i ansiktet. Haha det såg super roligt ut. Men sen så var jag också nära på att få grädde i hella ansiktet det var faktist mindre kul. Sen efter skolan så åkte jag till vara och hade vattengympa. Sen gick jag till sportafären och hyre skidor till när jag ska åka skidor med scouterna. Just nu sitter jag och ser på tv med min systrer.


Puss och Kram Elin   

Av Elin A - 19 februari 2012 08:32

Inatt så somnade jag kl 1 efter att ha fösökt sen 12 och min syrra somnade vid 2 det var hennes fel att jag inte kunde somna tidgar. För hon kunde inte sova så hon höll mig vaken också. Men tillslut somnade jag efter många tankar på DIG.. Nu har vi ätit frukost och sitter vid tv



Puss och Kram      

Av Elin A - 19 februari 2012 08:32

Inatt så somnade jag kl 1 efter att ha fösökt sen 12 och min syrra somnade vid 2 det var hennes fel att jag inte kunde somna tidgar. För hon kunde inte sova så hon höll mig vaken också. Men tillslut somnade jag efter många tankar på DIG.. Nu har vi ätit frukost och sitter vid tv



Puss och Kram      

Av Elin A - 18 februari 2012 14:06

Idag har jag varit i Lidköping och shoppat med min stora lillasyster och hennes faddrar. Det var super kul! Jag blev superförvånad jag handlade ingenting förän i fjärde butiken. Då köpte jag en tröja, linne och ett par örhängen. Min syster köpte massa kläder. Det brukar vara tvärt om men någon kanske man ska byta lite. Inatt ska vi sova över hos faddrarna. Och i morgon får vi se vad som händer.


Puss och Kram Elin  

Av Elin A - 17 februari 2012 16:50

Nu har jag varit och sett alvin och genget 3. Den handlar om att Alvin och de andra ska på en semester med familjen. En krysning. Men Alivn tycker att det är så himla tråkigt så han försöker hitta på massa roliga saker. Men han lyckas hamna i stora problem. Dem slutar med att han och de  5 andra ekorrarna flyger med en leksaks drake bort från skepet. Men David ( deras pappa ) flyger med en gubbe i pelekan dräkt. De landar i vattnet och lyckas ta sig till lande på en ö och som tur är så var det samma ö som Alvin hamnade på. Alvin hittar en tjej som har varit på ön i flera år. Men tallar hon värkligen saning när hon säger att hon krasade med ett flygplan i vattnet? Och vad händer när Simon ( en ekorre ) blir bitten av en spindel? Kommer dem någonsin bort från den ön. Jag tycker att filmen är värd att sen. Den får 5 stjärnor av 5.



Puss och Kram Elin   

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards