loveislikeyou

Alla inlägg den 7 november 2013

Av Elin A - 7 november 2013 23:00

   

Bild1: Jag 

Bild2: Jag 

 

Idag hade vi teater första lektionen. Vi jobbade med det personliga reviret. Att vi skulle träna oss på att gå nära varandra utan att det skulle kännas obekvämt. Det gick ganska bra faktist. Men lite jobbigt att alla var så långa så de tittade ner på mig och jag fick titta upp på dem. Men de funkade någorlunda endå faktist. Sedan körde vi en tilllitsövning då var man 8 i en grupp och en skulle ligga ner med ögonbindel. Alla skulle lägga sina händer på kroppen ( men inte på privata delar) Sedan skulle man lyfta upp personen så att den var höggt uppe och de som lyfte hade raka armar. Det kändes som att man flög det var häftigt men endå läskigt på något skumt sätt. 

 

Sedan hade vi svenska då fick vi skriva klart om vad vi had börjat på i mondags. Det var 700 ord som skulle skrivas. Jag skerv om hur man anväder sitt kroppspråk och jag blev förvånansvärt klar. Men alla blev inte det.

 

Sedan hade vi teater igen. Denna lektionen jobbad vi med imoroviastion till musik. Då fick vi en mellodi/ musik som vi fick gå på inpuls och göra en karaktär av. Det var väldigt kul. Alla gick runt och snackade med sig själv på scenen. Det kändes lite lustigt men fick försöka att koppla bort allt annat. Sedan efter 10 stycken så skulle vi skriva ner på ett papper om alla våra karaktärer. Och när vi var klara så skulle våran lärare ropa upp en siffra och vi skulle göra den karatären i en vardagssitvation. Det var oxå väldigt kul för att få utvekla sina karaktärer.

 

Sedan hamnade jag på mammas jobb för att vänta på henne. Jag satt och lysnade på ljudbok. Den är väldigt spännande lysnar på femti nyanser av honnom. Den är bra. Sedan iväg att hämta minsa systern ( mamma glömde henne) sedan hämta större. Vara hemma i en halvtimma och sedan vidare...

 

Jag var på scouterna. Där snackade vi om drogfriryggsäcken. Först skulle vi vara 3 i varje lag och 2 lag skulle upp samtidigt och motivera något ämne. Vi hade chips och kämpade mot godis. Vi vann med mäst argument. Sedan skulle vi snacka om olika saker som alkohol och drogor gör med oss och hur vi reagerar på olika saker själva. Deta snackar vi om för att vi är nykterscouter. 

 

Just nu skypar jag och sak sanrt plugga lite. Sedan ska jag sova det behöver jag är super trött. lengtar tills i morgon :3

 

Pöss och Kram <3

 

 

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards