loveislikeyou

Alla inlägg den 7 maj 2014

Av Elin A - 7 maj 2014 21:30

       

 

Idag var vi bara 10 perso i klassen. De andra var ju där men de hade nationella i språk. 

 

På idrotten körde vi lekar. Jag hade väldigt kul. Vi körde topsboll. Man har typ en stor topps och så ska man slå på en boll. Det jag tycker är kul med det är att alla är jänlika i den sporten eftersom ingen utövar den på fritiden. 

 

På matten hade vi ingen genomgång. Det är nog första gången det händer. Men jag jobbade på och lysnade på musik. Väldigt underhållande faktist. 

 

När jag kom hem fick jag veta att vi skulle till konsärhuset och se på när min syster upträdde. Så jag gjorde mig väldigt fin enligt mig. Det var väldigt kul att se på när min 8 åriga lillasyster sjunga med sin skola. 

 

När jag kom hem så fixade jag lite smått och gått inför nationella i morgon. Just nu snackar jag med min pojkvän i skype. 

 

Pöss och Kram <3

Av Elin A - 7 maj 2014 12:15

   

 


Tänkter diskutera vad som är bra och dåligt med att åka buss och tåg. 

 

Vad är bra?

Det är bra för miljön 

Sälskapet 

Man kan göra annat samtidigt. 

Om man inte har körkort så kan man endå ta sig överallt. 

Stora fönste svårt att bli åksjuk 

Bra buss kort 

 

Vad är dåligt?

Arga busschoförer 

Ta bort linjer 

Senna/instälda 

Oförkämda människor 

Självmord

Störmavbrott

Dålig luftkondichonering 

Höljud 

Man kommer inte exakt ditt man vill 

Dyrt 

 

Det är bra för miljön efter som de är många som kan åka i samma fordon så det blir minder avgaser. Det flästa busschorförerna är trevliga enligt mig men endel är otrevliga. Men jag tror att det är så för att resenärerna kan va otrevliga. Detta med att man kan göra annat samtidigt utnyttjar jag. Jag brukar plugga på bussen. Och med detta så behöver jag inte plugga lika mycket hemma.

 

Jag tror att om flera personer åker buss så kommer det så kommer det bli mer skärpning med tider och mera bussar. Det går ganska dåliga bussar hem till mig efrån skolan men om fler åkar tror jag att det. Jag har åkt buss sedan jag gick i förskolan. Så jag har alltid åkt buss. Tåg är oxå smidigt efter som det går snabbare än bil. 

 

Vist det är gansk höga priser för att åka. Men om man åker mycket kan man köpa andra kort. Jag har skolkort som jag fått från skolan eftersom jag åker buss hitt. Sedan har jag även fritidskort. Det har jag köpt för cirka 700. Men jag åker så mycker så jag känner in det på 3 månader. 

 

Pöss och Kram<3


översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards