loveislikeyou

Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Elin A - 8 maj 2014 21:45

     

 

Idag så försov jag mig. Det är första gången på länge. Men det gick faktist bra endå. Jag kom med bussen men missade frukosten. 

 

Vi hade natonella prov i svenska skriva. Man fick sitta max i 3 timmar men jag satt inte ens i en timma. Men jag åt peparkaka. Jag skrev om att känna samhörighet. Det gick bra eller kändes så iallfall. 

 

Sedan hade vi lång rast väldigt lång eftersom jag var klar vid 9 och vi skulle inte på teatren föräns vid 12:30. Men jag hade kul endå. Satt med kompisar och kollade saker. 

 

Vi såg även på slutprudoktioen en gång till. Denna gången var den endå bättre enligt mig. 

 

På scouterna hade vi alla sinnens tårta. Då skulle våran tårta bedömmas i smak, lukt, känsel, hörsel och syn. För att få hörsel så la vi en mobil i tårtan. Vi viste att 2 av 3 dommare gillade sabaton så vi hade den som ringsignal och ringde mobilen när den skulle bedömmas. Det var super häftigt. Vårt tårta var garanterat godast. 

 

Pöss och Kram<3

Av Elin A - 8 maj 2014 10:00


Jag gillar inte skövde sjukhus pågrund av att min kompis har inte fått den hjälp hon behöver där. Jag har själv fått fel behandling där men inte så alvarlig som hon. Jag tänkte berätta om hennes historia där. 

 

Min kompis som är 17 år har problem med hjärtat. Hon insjuknades för 21 månader sedan. Hennes "normala" puls är på 125. Som hon har varit max på är 296 hon satt och pratade med en sköterska när detta hände. För er som inte vet ska en "normal" pusl vara på 65 i viloläge. Svimmar dalgligen. Sist jag var med svimmade hon och ramlade 7 trapsteg ner i stentrappa. Hon fick blåmärken och stukade handleden. Hon får ligga medvetslös hur länge som hälst utan att vi andra får ringa ambulans eller behöver någon vårdpesonal. Hon fick hjärnskakning och låg medvetslös i 2 timmar inne på akuten men blev endå hemskickad. 

 

Sjukhuset i skövde säger att detta är normal. Skövde har friskförklarat henne och anser att hon ska vara med på idrotten Att det inte är något fel på henne. Alla inom sjukvårde som ser hennes puls säger att detta är inte normalt tills de tittade i hennes jonal då är ju detta normalt. De stoppar en second opinion som betyder en annan bedöming. Min kompis familj fick hota med en mariaanmällan som intebär man anmäller sjukhuset och ansvarig läkare. Så nu har de äntligen fått sina remis till Drottningsilvia sjukhuset i Göteborg. Hon vet själv en behandling som kan få henne frisk på 2 veckor. 

 

Som ni vet så har jag själv varit hos Skövde på sjukhuset. Med min händer som ni säkert vet. Jag fick behandling med UVB ljus. Men det visade sig efter 9 veckors behnadling 2 gånger i veckan att jag fått en allergisk reaktion. Så fått behandling som jag är allergisk mot. Och nu kan de inte hjälpa mig om jag inte börjar om. Det årkar jag inte med. Jag tappa totalt fotfästet och tillit till sjukhuset. 

 

Vist jag fattar de har inte gjort allt dåligt för alla. Det är värkligen inte okej. Specigelt inte det med min kompis. Det är INTE normalt att svimma dagligen och en puls på 125 normalt. Iallafall inte enligt mig. 

 

Pöss och Kram<3


översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards