loveislikeyou

Direktlänk till inlägg 8 maj 2014

1 sak jag hatar

Av Elin A - 8 maj 2014 10:00


Jag gillar inte skövde sjukhus pågrund av att min kompis har inte fått den hjälp hon behöver där. Jag har själv fått fel behandling där men inte så alvarlig som hon. Jag tänkte berätta om hennes historia där. 

 

Min kompis som är 17 år har problem med hjärtat. Hon insjuknades för 21 månader sedan. Hennes "normala" puls är på 125. Som hon har varit max på är 296 hon satt och pratade med en sköterska när detta hände. För er som inte vet ska en "normal" pusl vara på 65 i viloläge. Svimmar dalgligen. Sist jag var med svimmade hon och ramlade 7 trapsteg ner i stentrappa. Hon fick blåmärken och stukade handleden. Hon får ligga medvetslös hur länge som hälst utan att vi andra får ringa ambulans eller behöver någon vårdpesonal. Hon fick hjärnskakning och låg medvetslös i 2 timmar inne på akuten men blev endå hemskickad. 

 

Sjukhuset i skövde säger att detta är normal. Skövde har friskförklarat henne och anser att hon ska vara med på idrotten Att det inte är något fel på henne. Alla inom sjukvårde som ser hennes puls säger att detta är inte normalt tills de tittade i hennes jonal då är ju detta normalt. De stoppar en second opinion som betyder en annan bedöming. Min kompis familj fick hota med en mariaanmällan som intebär man anmäller sjukhuset och ansvarig läkare. Så nu har de äntligen fått sina remis till Drottningsilvia sjukhuset i Göteborg. Hon vet själv en behandling som kan få henne frisk på 2 veckor. 

 

Som ni vet så har jag själv varit hos Skövde på sjukhuset. Med min händer som ni säkert vet. Jag fick behandling med UVB ljus. Men det visade sig efter 9 veckors behnadling 2 gånger i veckan att jag fått en allergisk reaktion. Så fått behandling som jag är allergisk mot. Och nu kan de inte hjälpa mig om jag inte börjar om. Det årkar jag inte med. Jag tappa totalt fotfästet och tillit till sjukhuset. 

 

Vist jag fattar de har inte gjort allt dåligt för alla. Det är värkligen inte okej. Specigelt inte det med min kompis. Det är INTE normalt att svimma dagligen och en puls på 125 normalt. Iallafall inte enligt mig. 

 

Pöss och Kram<3


 
 
Denise

Denise

8 maj 2014 20:14

Hoppas att hon kommer få den vård och behandling hon behöver, detta låter riktigt obehagligt!

http://flingans.nu

Elin A

8 maj 2014 20:32

Det är det känt henne i snart ett år man vänjer sig aldrig de e hämskt

 
Ingen bild

Anonym

10 maj 2014 00:47

får du skriva detta på din blogg för henne då ???

Elin A

10 maj 2014 10:08

för att klargöra så satt hon bredvid mig när jag skrev detta för att hon skulle få se exakt vad jag skrev och hur jag skrev det. Ville även få alla namn och alla siffror rätt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin A - 5 juli 2016 00:32


  Akriviteten på denna blogg har varit extremt låg den senaste tiden. Jag tror att det beror  på många saker men en av dem är nog att jag har tröttnat på denna bloggen. Det har hänt en hel del i mitt liv det senaste så vill börja om på en ny blogg...

Av Elin A - 21 juni 2016 17:08

Av Elin A - 20 juni 2016 23:48

      För över en vecka sedan så var en av de bästa dagarna i mitt liv. Det var studentbalen. Jag hade sett fram emot denna dagen hur länge som hälst fixat en helt underbar klänning som jag fixat till. Mina kompisar var här innan och fixade mitt...

Av Elin A - 12 juni 2016 11:33

    I fredag så tog jag studenten. Jag tycker att det borde kännas specigellt nu men det käns lixom som vanligt. Jag hade iallafall en helt underbar dag. Igår så sov jag större delan av dagen så årkade värkligen inte blogga tyvärr. Just nu sitter...

Av Elin A - 9 juni 2016 21:41


  Imorgon smäller det. Jag är så sjukt taggad just nu. Vi har haft flakfix under kvällen och är såå nöjd med vårat flak. Imorgon tar jag alltså studenten. Jag kommer nog inte kunna uppdatera bloggen i morgon en ska försöka uppdatera min instagram ...

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards