loveislikeyou

Alla inlägg den 15 september 2013

Av Elin A - 15 september 2013 10:45

                                                 

 

Tänkte brätta om min sommar eftersom jag inte bloggar under den. Slutade ju nian i våras å det var la bra. Hade hyfsade betyg och hade hyfsade betyg. Höjde mig i 6 ämnen på vårtärminen. Så jag var väldigt nöjd. 

 

Sedan var vi på semester med mamma i Gränna. Det vär en väldigt mysig stad. första dagen så gjorde vi polkagrisar. VI var där i 4 dagar. Dag 2 så var vi på visingsö. Det var mysigt där oxå. Vi åkte runt på häst och kära för att titta på olika saker där. Vi spelad minigolf och badade. Dag 3 åkte vi till någon annan stad och kollade på ett stort fint kloster och kyrka till. Det var en rundvandring där. Man fick se hur det såg ut förut och vi klädde ut oss. Jag blev erbjuden att bli nunna. Jag tackade nej till det. Sista dagen var vi på ett högt berg och det var massa trappor up och när vi kom up såg jag arr det fanns en bilväg up ditt. Men det var en häftig utsikt där. 

 

Sedan var jag även på ett stort läger som hete teatime. Det hände så mycket så jag tänker brätta om det i dagvis typ. 

 

Dag1: Idag åkte vi tidigt. Vi åkte buss till göteborg och sedan vidare. Jag hade lite pnaik för att vi skulle åka färja två gånger och jag är rätt så rädd för det. Men rensan gick bra för vi såg harry potter filmer på vägen. Vi åket ferja mella Severige och Danmark och Sendan ferja mella Danmark och Tyskland. Och vi skulle sova i Tyskland. Det vr mysig kamping vi var på och sov.

 

Dag2: Bara att börja dag med att packa ihop tältet och sedan begesig till bussen och en till heldag i buss. Men denna gången så var det En lång båttur mella frankrike och england. Den skrämde mig väldigt mycket. Men ja överlevd den hära båtresan oxå. Vi kom till någon sorts scoutanlägning som vi kampade på. 

 

Dag3: Åkte v till thorpe park. Det var superheftigt med massa coola atraktioner. Men åkte inte så mycket vilket jag ångrar i efterhand men sådant är la livet. Men att bara titta på allt var oxå heftigt.

 

Dag4: Idag var vi på blackpool pleasure beach. det var häfitg och åkte en super stor atraktion som skrämde mig men den var kul endå. Åkte en atraktion som hete valhal. Man belv grillad fryst och dränkt och ja mernar alvarligt man blev allt det. Och det var mörkt också å jag är super rädd för mörkret. Så det var inte så kul.

 

Dag5: Var vi på Allton tovers. Drt var heftig och jag åkte desto mer. Hade super kul och allt var så himmla heftigt att se och åka jag åkte blnad annat smiler. Den var häfig ochkön blev inte tråkig bara för att det hände mycket hela tiden.

 

Dag6: Idag var vi på harry potter studio. Det var super heftigt att se och vara på samma ställe som där dem spelade in filmerna. Man fick se olika rum där de spelats in och man kände igen sig från filmerna. Man såg även dräkter med kläder och hur de hade gjort när gjorde månster och sådant. Det var värkligen heftigt. 

 

Dag7: Idag turistade vi i london och åkte 2 vånings buss det var häftigt de första gångerna sedan tröttnade man på det. Men london var stort och det blev en hel del bilder tagna. Men big bang trodde jag skulle vara större men gick bra endå. 

 

Dag8: Idag gick vi själv i london och vi shoppade. Gud vad det var kul att gå i affärer. Men mtt bästa köp var endå mina platåskor med 12 centimeter i bak och den köpte jag för ungefär 250 kr. Det är ett superbra pris. Esuper nöjd med london skulle gärna åka dit igen.

 

Dag9: Idag blev det en bussdag igen och denna gången åkte vi till hålland till en kamping där för att sova. Under lägret har vi fått ta massa ansvar fått pängar att köpa mat för och sådant. Gå i vanliga mataffärer och handlat själva. Det har varit kul. 

 

Dag 10: Idag så besäkte vi den sista nöjesparken och det var efteling i hålland. Det är en park med hållänska sagor och berättelser. Det var häftigt men fanns inga stora attraktioner. Men endå.

 

Dag11: Idag bar det av hemmåt. Det var sorligt hade gärna varit ute mer. Aldrig varit utomlans förut och var vi i massa länder. och det var: Danmark, Tyskland, Hålland, Luxenburg, Frankrike och Englad. Det har varit super häftigt och väldigt glad att jag åkte med. 

 

Så såg lägret ut. 

 

Sen har jag även blivit singel för ungefär en månad sedan. Och börja på gymnasiet på estet teater och det är skit kul att gå där. Har en helt underbar klass. Trivs super bra där. Som ni kunde läsa i går så går ja också i Jiu jutis och teakwando. SÅ jag har rättså mycket för mig.

 

Just nu sitter jag i sängen och har skrivit detta och ska snart ner och äta. Sen ska jag tydligen till kyrkan och rösta i kyrkovlaet har ignen anning om vad det innebär men det löser sig nog. 

 

Pöss och kram <3

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards