loveislikeyou

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Elin A - 3 maj 2012 08:52

  

Arvet


Av Rachel Ward


 

Året är 2026. Adam är en tonårspojke som har förlorat sina föräldrar.  Han bor med sin mormor i en liten by. Adam och hans mormor blir tvungna att flytta till London på grund av att det blev översvämning i byn. Han bär på en jobbig börda, när han tittar andra människor rakt in i ögonen så ser han en bit av hur de kommer att dö och vilket datum.

 

Sarah bor i ett fint villaområde i London med sina föräldrar. Precis som Adam bär hon på en jobbig börda men av ett helt annat slag. Under hela hennes uppväxt har hon blivit våldtagen av sin egen pappa och hennes mamma har hela tiden blundat för allt det som händer.  Sarah blir gravid men barnet med för sig något; varenda natt sedan hon blev gravid har hon drömt en och samma mardröm. I drömmen ser hon eld, hus som rasas och en pojke som tar hennes barn och går in i elden med det.

 

Adam och Sarah hamnar på samma skola i London.  Så fort Sarah ser Adam inser hon att det är killen i hennes mardrömar. Adam ser att något hemskt ska hända på nyårsdagen. Många kommer död en plågsam död. Men hur kan man stoppa något så hemskt när man inte kan berätta för någon utan att bli sed som galen.  De två kastas in i ett äventyr som är en blandning mellan dröm, verklighet och fantasi.

 

Mina egna åsikter om boken är att den var väldigt fängslande och det var svårt att skilja sig från boken.  Jag tyckte att det var bra att man fick följa både Adam och Sarah. Så man fick veta vad båda tänkte om samma sak. Denna bok är del två i en serie. Men den är fristående så man måste inte läste ettan för att fatta. Boken får fem stjärnor av fem.



Puss kram Elin   

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards