loveislikeyou

Alla inlägg den 26 februari 2015

Av Elin A - 26 februari 2015 17:20

Sommarvärmen har slagit till. Det kändes underbart fast super varmt med en dunjacka. Nu kommer problemet. Det är kalt på morgonen så man vill ha en varm jacka men på eftermodagen blir det varmt så man bara vill kasta iväg jackan. Det är ett stort delemma för mig.

Har förövrigt övningskört idag. Och det går framåt. Känns super bra att sitta bakom ratten på bilen. Men det är så mycket att hålla koll på. Så lite jobbigt.

Pöss och kram<3

Av Elin A - 26 februari 2015 10:04

Jag tycker det är synd att så många människor blir gravida och väljer att behälla barnet i så ung ålder som vissa gör idagens samhälle. Jag har inget emot unga mammor värkligen inget. Så det får ni ha med er under detta. Men om man ser det i ett lågost perspektiv så hur får man pengar? Jo bidrag men vilken framtid är det. Nu tänker jag främst sådanna som är så unga att dem inte gått ur gymnasiet.


Käns som att det är otroligt många som är unga och gravida. Hur går det då med utbildning? tänk om man inte har råd att försöja barnaen. Jag känner några som är unga och gravida. Sedan så har jag läst att det inte är bra för kroppen att bli gravid i förtidig ålder.


Sedan borde man även tänka på alla roliga saker man inte kan göra. Så som att man kanske inte kan vara med kompisar, gå i skolan eller  gå på kalas/fester. Man kanske vill ut och resa men om man är gravid vid 15 år så kommer man inte kunna uppleva ungdomen.


Jag läste att man kallas ungdom eller ung vuxen ända tills man fyller 30 år. Jag förstår inte om ungdommen växer i åldrarna men endå sjunker åldrarna i graviditet i Sverige.  

   

Av Elin A - 26 februari 2015 08:38

Äntligen en ny sesong av trolljägarna. Jag tycker att det är ett underbart program med ett så passande namn. För er som totalt missat detta så handlar trolljägarna om en person som jagar "trollen" på nätet alltså dem som skriver elaka komentarer. Dem följer upp komentarerna och konfronterar personerna med Robert Aschberg. Dem pratar även om vilka brott folk kan få. 


I det första programmet tar dem upp sådant som: folk som försöker få tjejer att ta av sig bh och lägga upp bilder i en facebook grupp för att sens få vara med i gruppen, även en tjej spellare och en bloggare. Klicka hääär för att komma till första avsnittet på tv3 play. 


Pöss och Kram<3


   

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards