loveislikeyou

Alla inlägg den 14 februari 2015

Av Elin A - 14 februari 2015 16:00

Jag tycker att ni kan gå in och skänka pengar till friends. Jag är vollentär där och är med i barn och ungdomsrådet som ni vet. Det finns mycket olika saker man kan göra. Man behöver inte skänka mycket om alla skänker lite så blir det mycket. I detta fall är det väldigt bra. Man kan göra en egen insamling klicka häär. Du kan även bli volentär för att se hur klicka häär. Här kan du skänka pengar som privat person eller företag se hääär. Eller har du kanske ett eget förentag så kan du engagera det se hur hääär. Du kan även se vart bidraget går hitt om du klickar hääär. Ni kan även gå in på deras hemsida genom att klicka häär


Tänk på att det du skänker kanske kan rädda någons liv ifrån mobbning och ifrån ett onödigt slut på livet. Det sker mobbning överallt och det är extra jobbigt nu under alla hjärtans dag kan jag tänka mig. Så hjälp friends att göra deras jobb enklare med alla förläsare och allt dem vill hjälpa folk med. 


Pöss och Kram<3


 

Av Elin A - 14 februari 2015 08:00

  • Alla hjärtans dag i Sverige

                Alla hjärtans dag kom till Sverige mycket sent. Först på 1960-talet började dagen firas här . Då                           lanserades högtiden av kommersiella skäl och blev stor genom handeln. Från början bestod firandet                       mest av hjärtformat gelégodis, något som finns kvar i dag. På 1990-talet tog firandet fart ordentligt                     och dagen hamnade i almanackan.

  • Choklad – så mycket ökar försäljningen

                 Försäljningen av chokladpraliner ökar med 90 procent den veckan som alla hjärtans dag infaller. Det                      visar en rapport från Svensk Handel. Godisförsäljningen stiger med 37 procent. Förra året köpte                          nästan var 25:e svensk en ask geléhjärtan.

  • Rosor

                På alla hjärtans dag säljs över fyra miljoner rosor i Sverige. Jämfört med en vanlig dag ökar                                   blomförsäljningen på alla hjärtans dag med 59 procent. Vanligast är mörkröda rosor, men tulpaner och                   nejlikor har blivit allt vanligare blommor att ge bort.


Personlig åsikt är att det kan var super mysigt men jag fattar inte varför man behöver en specigel dag för att fira den man tycker om. Det borde man kunna göra lite när som. Och att detta är ett knep för att få folk att köpa mer saker och ge gulliga saker. Vist det är bra men tycker det är löjligt med en dag. 


Pöss och Kram<3  


översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards