loveislikeyou

Alla inlägg under januari 2016

Av Elin A - 22 januari 2016 17:00

 

Jag tänkte nämna lite fobier här och vad de innebär. Jag vill inte att någon som har dessa tycker att jag är dum. Så vill bara börja med att säga att jag tycker att det värkar super jobbigt att ha det så vill inte trampa på någon ond tå. Men tänker endå upplysa er andra vad de olika fobierna heter. 


Agorafobi: Rädsla för öppna platser/områden 

Agyorfobi: rädsla för att korsa en väg både tom och traffikerad 

Amaxofobi: rädsla för att köra bil

Bibliofobi: rädsla för böcker 

Caligynefobi: rädsla för vackra kvinnor

Catoptrofobi: rädsla för speglar och att se sin egen spegelbild

Dendrofobi: Rädsla för träd

Didaskaleinofobi: rädsla för att gå till skolan

Disposofobi: rädsla för att göra sig av med saker.

Ecclesiofobi: rädsla för kyrkor

Erythrofobi: rädsla för rodna, röd färg 

Fobofobi: rädsla för fobier

Genufobi: rädsla för knän


Kommer ett till inlägg med mer. Ni kan ju komentera vad ni är rädda för 





Av Elin A - 22 januari 2016 08:00

 

Många tror att ett självmordsförsök är en självisk flykt eftersom personen inte bryr sig om de som blir lämnade. Jag kan säga er att när en person kommer till den punkten tror de verkligen att deras anhöriga kommer att få det mycket bättre när de är borta. Detta är psykisk sjukdom och inte egoism. Sanningen: depression är en fruktansvärd sjukdom och tycks obeveklig. Många av oss har varit nära kanten och vissa har förlorat vänner och anhöriga. Låt oss öppna ögonen för varandra och sluta sopa psykisk sjukdom under mattan. Om jag inte ser ditt namn, så förstår jag. Får jag be min familj och vänner att vänligen kopiera och klistra in denna status i en timme för att ge en stund av stöd till alla dem som har familjeproblem, ohälsa, kamper eller farhågor av alla slag och behöver bara Veta att någon bryr sig! Gör det för alla av oss, för ingen är immun. Hoppas få se detta på väggarna bara för moraliskt stöd. Jag vet att några kommer!!! Jag gjorde det för en vän och du kan också. Du måste kopiera och klistra in den här. Att kopiera helt enkelt hålla fingret på texten och valet kopiera visas. Klicka på den. Klicka sedan på din status och klistra in visas. 
Tack!

 

Som ni ser är dett taget från facebook och det vet jag. Jag tycker bara att texten var bra så ville dela denna här oxå. Dela den gärna vidare hur ni vill. 

 

Av Elin A - 21 januari 2016 09:00

               

Här bjuder jag på lite bilder ifrån fotolektionen i tisdags. Jag ber om ursäkt för att det är mycket vinter bilder just nu men jag tycker att det är super fint. Jag kan bar inte låte bli. 

Av Elin A - 20 januari 2016 08:34

 

Känslan lär man vaknar innan alarmet. Skulle upp 8:10 och vaknar endå innan alarmet. Det är både en skön och jobbig känsla. Skönta för att det är super jobbigt att vakna av ett alarm och det käns endå på något sätt som att man sovit ut. Dåligt för att jag gärna hade sovit mer. Även skönt att kunna ligga kvar i sängen efter att man vaknat. Ska snart åka till olika skolor och marknadsföra det programet jag går på. 

Av Elin A - 19 januari 2016 19:30

       



Jag tänkte nu tipsa om en butik som finns. Det är coolstuff.se. Detta är en sjuk cool sida som man till och med kan läsa om i deras länk adress. Ne men de har allt ifrån mysiga filtar, till underbra prisenter, till helt meningslösa saker men som man endå känner att man måset ha. För att komma dirket till deras startsida så klicka hääär 


Som den stora kartan som finns på bild. Den är till för den som älskar att resa. Eftersom där kan du skrapa för de länder du varit i. Super kul och specigell present. klicka häär för att komma ditt

Som endel vet så fick jag en sådan filt som är högst upp. Den är en av de bästa sakerna jag har fått. Den är såå mysig och helt underbar. Så smart med de fina armarna. för att komma ditt klicka häär.

Finns även det armbandet som finns på en av bilderna. Den köpte jag i julklapp till min pappa och det funkar super smidigt. Det är magnetiskt som kan vara väldigt bra för en snackare eller händig människa. Klicka hääär för att komma ditt. 

Det finns även sjukt konstiga saker så som den sista bilden där det är en sak så att du kan lära din katt gå på en vanlig toa. Det är en sådan onödig sak men man känner ändå ett behov av att ha den. Fatta vad coolt att kunna säga att ens katt kan gå på toa på en vanlig toalett. klicka häär för att komma ditt. 

Av Elin A - 19 januari 2016 11:35

 

Igår så var den en sådan dag då jag var överallt hela tiden. Jag var taggad på livet. Jag filmade 3 videos började redigera en jag var glad i skolan lite trött kanske bara sedan var jag på scouterna och hade styrelsemöte. 


Men idag så vill jag ingen ting. Det är såå segt. Jag vill bara hem och lägga mig i sängen men jag vet att jag har typ 3 timmar skola kvar. Vet även att det inte är god mat så det känns bara som en depp dag är helt slut. Men något intressant är att det är typ depp dagen idag? Det är en fosrskare som tydligen gjort en mattematisk formel där det framkommer att idag är den deppigaste dagen. Käns bra då är jag antagligen inte ensam. 

Av Elin A - 18 januari 2016 11:59

 



För ett tag sedan typ två tre månader sedan fick jag en ADHD diagnos. Denna bilder beskriver detta ganska bra hur jag känner i vissa stunder. Även denna videon det mesta stämmer in på hur jag känner. Jag tänkte inte berätta om min adhd på bloggen utan göra en video om detta så att jag kan prata och förklara typ hur jag känner och likande. Så det kommer snart komma en video om detta har börjat skriva ideer på hur saker och ting kan funka för mig. 


Vad skulle ni vilja ha med i en sådan video? skriv gärna frågro här i komentarerna. 

Mys

Av Elin A - 17 januari 2016 17:57

       

Sitter just nu i soffan ensam. Jag har ett ljus tänt framfrö mig även en kopp varm oboj. Tanken är att jag ska läsa igenom manuset en gång till innan vi ska till skolan imorgon. Ser även på en halvdålig film som egentligen är ganska bra. Är väldigt nöjd för detta är extremt mysigt så kommer nog sitta här ett tag. 


Varit på planeringsmöte idag med scouterna oxå så ska fixa lite med att planera vidare oxå hälst idag. Kanske städa lite innan om jag årkar men tror kanpt att jag kommer årka detta. Men får se detta. 

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards