loveislikeyou

Alla inlägg under maj 2014

Av Elin A - 19 maj 2014 11:00

       

 

Dagens änne är scouting. Jag går i scouter och har gjort i 4 år snart. Scouting för mig är som en frison för mig. Jag började där för att min kompis gick där och tyckte att jag det var väldigt kul. Så jag fortsatte. 

 

Scouterna har gett mig mycket. Specigellt nya erfarenheter och självfört. Men de scouterna har gett mig mäst av det är fina minnen och många skratt. 

 

Det finns i så många länder så man får världskompisar. Samt  många roliga läger. Jag tycker även det är roligt med alla mären man kan ta och sådant. 

Av Elin A - 18 maj 2014 22:45

         

 

Vet inte riktigt väldigt trött hade väldigt mycket mardrömmar och skit. 

 

Jag gick inte upp föräns vid 12 ur sängen. Såg på film och likande. 

 

PÅ eftermidagen så så spelade jag och min syster kubb. Jag van men ni får värkligen inte fråga henne om detta. Sedan åkate vi runt och kollade på små saker och gick runt på ängar och likande. Sedan åkte vi på kalas till mina kusiner. Det var super kul och det fanns små söta ungar. 

 

Pöss och Kram<3

Av Elin A - 17 maj 2014 22:00

   

 

Så jag sov inte så länge idag som ja faktist trodde jag skulle. Jag var upp vid 9 och duschade och gjorde mig iordning. Ville åka till scouterna och städa. Det var som en stor strädning av hela scoutstugan och utom hus. Jag höll på med att städa källaren och förådet. Det gick bra och ganska snabbt eftersom jag fick hjälp av de yngre. Det var riktigt kul faktist. 

 

På eftermiddagen så gjorde jag inte mycket. Jag satt ute en stund har snackat med min pojkvän. Men sedan bakade jag rabarberpaj. Det gick inte så bra men endel fick bra. Jag och min syster satt och tittade på gladiatorerna och åt matt och popcorn. 

 

Pöss och Kram<3 

Av Elin A - 17 maj 2014 14:15

                   

 

Förlåt för ingen uppdateringen i går men var på sjukhuset nästan hela dag. Tänkte berätta  om vad jag gjorde där och vad jag fick veta. 

 

Så igår åkte vi hemmifrån vid halv 7 för att åka till KSS i skövde där skulle jag få göra en gastrostrpi. Det innebär att jag blir sövd och de kör ner en slang i halsen. 

 

När jag kom till sjukhuset en timma senare så snacka de lite och jag fick plåster på minna händer. Jag hade även med min nya scouteskjorta och sydde på märkena. Vi skulle se på en film jag och mamma. Men de gick inte så bra för det var inte så mycket väntan som jag trodde. 

 

Vi fick ett eget rum där mamma satt och såg lite på filmen medans de satte en en nål slang sak vet inte vad de heter. De satte den i mitt anrmvekc det var genom den jag skulle få narkåsen igenom. Sedan fick jag bytta om till en sjukhus dräkt sak. 

 

När vi skulle åka ner fick jag springa i trappor istället för att ligga i sängen och åka hiss. Jag fick vänta nästan en halvtimma innan jag fick komma intill i opirationsrummet. Men när jag väl kom ditt så gick de fort innan jag somna. 

 

Jag vaknade på uppvaket en stund senar. Mamma satt och såg på filmen som vi skulle se. De tog över en timma innan jag fick komma upp till avdelnigen. Men när jag kom ditt så fick jag isglass. Det var väldigt skönt för de va en stark smak i halsen. 

 

Bara för att jag överlevde så fick jag och mamma åka till dollarstor där köpte jag en hel del saker. Det var kul.

 

På kvällen så var vi hos våra grannar. Det var kul. Jag åkt en vanlig muffins och har inte fått någon rektion än. Det är skumt. De har två suepr söta barn som somnade i mittknä en av dem. SÅ gulligt. 

 

Pöss och kram<3

Av Elin A - 15 maj 2014 22:00

   

 

Haft det super bra dag om man bortser från huvudvärk. 

 

Haft två teaterlektioner vi har jobbat med genus. Eller snarare steritypa bilder av manligt och kvinnligt.  Det var väldigt kul eftersom vi fick intstruktioner hur vi skulle gå först som man sedan som kvinna och göra massa saker. Det jag själv tyckte va svårast var att få rösten mörk eller manlig. Men hade två underbara lektioner värkligen. 

 

På scouterna hade vi avslutning men alla scoutgrupper. Det var väldigt kul. Den kalladse scoutchoppen och dör kunde man köpa saker och göra om de och få mer pengar för dem. Det var kul jag gjorde inte så mycket jag mer sa vad andra skulle göra. Men jag var bra på det jag gjorde iallfall. Vi fick även äta glass med gädde och marenger.

 

Pöss och Kram <3

Av Elin A - 15 maj 2014 14:45

   


För ett tag sedan så gjorde jag ju ljusbehandling på mina händer. Och det visade sig att jag var känslig mot soljuset eller UVB. Så jag tänkte berätta om detta. Jag har inte så mycket fakta om detta. Utan talar av mina erfarenheter och teorier. 

 

Jag får lätt sår eller blir bränd av solen. Har även märkt svår huvudvärk när de är soligt. Vet inte om det är sammanträffande eller om de har med varandra att göra. Jag ska försöker undvika så mycket som möjligt att solen ska skada min hud. Men hur lätt är det att undvuka solen i sädant här väder. Specigellt eftersom alla säger att man ska vara ute. 

 

Pöss och kram<3

Av Elin A - 14 maj 2014 21:22

 


Idag hade vi nationella prov. Ibåde engelska hör och läsförståelse. Det gick nog faktist bättre på hörförståelsen än läsförståelsen. Men ingen av de gick så bra. Det var svårt. Specigelt med huvudvärk.

 

Sedan på matten så gick vi genom inför nationella provet som är nästa vecka. Jag känner mig faktist ganska lugn inför det. 

 

När jag kom hem så hjälpte jag min syster med att plugga moppe prov. Och sedan pluggade jag matte och såg på film.  

 

Pöss och Kram <3

Av Elin A - 14 maj 2014 12:30

 

Ska berätta lite om en bloggare jag följer som heter Moa Murderess och hennse blogg epicfaiil.se. Jag gillar värkligen hennes blogg. Den är random och skumm. Hon bloggar om sitt liv och allt möjligt annat. Hon har den största alternativa bloggen i Sverige. Jag tycker hon är cool eftersom hon är sig själv och har ROSA hår. Det är sjuk häftigt. Hon älskar grisar och mjöl. Hon ska öven starta ett eget klädmärke och starta eget företag. Tycker att ni värkligen ska kolla in hennes underbara blogg med sjukt roliga videos som hon gör. Hon har en yotubkanal oxå. 

 

Pöss och Kram<3

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards