loveislikeyou

Alla inlägg den 18 mars 2014

Av Elin A - 18 mars 2014 21:15

 

 

Jag tänkt snacka om ett projekt som en underbar person har skapat. Så här skev hon på facebook idag:

 

"Har nu satt ned foten när det kommer till mobbning. Har vänner som varit mobbade så jag har sett både det ena och det andra. Jag vill nu hjälpa dem som blivit eller blir mobbade genom att visa att jag finns. Jag har därför startat ett Instagram konto VISKASMN. Som betyder VI SKA STOPPA MOBBNINGEN NU. Genom att fler går in och följer kontot visar vi dem som blir utsatta att vi bryr oss om dem, de ska veta att vi som bryr oss är fler, än dem som mobbar. Använd gärna hashtagen #viskasmn för att sprida detta. Ni som blir mobbade måste få chansen att våga berätta det för andra och våga stå emot, det ska vi hjälpa till med. Jag har kontaktat friends.se, skickade iväg ett mejl i söndags. Kanske slutar med ett samarbete, det får vi se, men organisationen vet om vad jag tänker bidra med. Ska även kontakta fler organisationer. Ni som hjälper mig med detta och går in och följer mitt Instagram konto, ska vara stolta. Har ni inte Instagram, kan ni skicka PM eller mejl för att visa att ni också finns. Jag sparar allt för att sedan publicera det på min blogg, Instagram och Facebook, allt ska synas! Allt ska nås fram till de drabbade, det är målet. Syftet är att visa omtanke och kärlek till de drabbade och göra dem starkare genom att inspirera. Tillsammans kan vi göra skillnad, jag hoppas ni vill hjälpa mig med detta Har nu satt ned foten när det kommer till mobbning. Har vänner som varit mobbade så jag har sett både det ena och det andra. Jag vill nu hjälpa dem som blivit eller blir mobbade genom att visa att jag finns. Jag har därför startat ett Instagram konto VISKASMN. Som betyder VI SKA STOPPA MOBBNINGEN NU. Genom att fler går in och följer kontot visar vi dem som blir utsatta att vi bryr oss om dem, de ska veta att vi som bryr oss är fler, än dem som mobbar. Använd gärna hashtagen #viskasmn för att sprida detta. Ni som blir mobbade måste få chansen att våga berätta det för andra och våga stå emot, det ska vi hjälpa till med. Jag har kontaktat friends.se, skickade iväg ett mejl i söndags. Kanske slutar med ett samarbete, det får vi se, men organisationen vet om vad jag tänker bidra med. Ska även kontakta fler organisationer. Ni som hjälper mig med detta och går in och följer mitt Instagram konto, ska vara stolta. Har ni inte Instagram, kan ni skicka PM eller mejl för att visa att ni också finns. Jag sparar allt för att sedan publicera det på min blogg, Instagram och Facebook, allt ska synas! Allt ska nås fram till de drabbade, det är målet. Syftet är att visa omtanke och kärlek till de drabbade och göra dem starkare genom att inspirera. Tillsammans kan vi göra skillnad, jag hoppas ni vill hjälpa mig med detta." Vi har även skapat en facebook grupp som heter "viskasmn". Gå gärna med iden om du vill. 

 

När ja läste det kändes det som att ja skulle spricka eller något. För hon gör nu det jag allt vellat gör men jag har inte kommit på något bra sätt att göra de på. Då jag blev glad när jag såg att någon jag vet vem de är och kan hjälpa. Jag vill och ska göra så mycket ja kan och får.

 

Åter till min dag idag. Det har inte hänt super mycket. Vi hade historia som jag jobbat super mycket med igår för trodde den skulle vara färdig. Men det skulle den ju inte alls. Så jag fick plugga på och förbättre.

 

På kultur och idehistorian hade vi en vikarie. Det var lite skilnad. Kan inte säga vad ja tyckte om det. Det e klart att jag inte samma som med min vanliga lärare. Men ibland blir de så. Vi fick skriva sådana lappar med namn på att ha på våran bänck så att hon kunde se våra namn. 

 

När jag kom hem från skolan så skulle jag fika. Men det blev inte så för att min mamma skulle träna så jag och mina systrar var på biblioteket. Var länge sedan jag var där. Det var väldigt trevligt. Vi lånde böcker och filmer. 

 

Pöss och Kram <3

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards