loveislikeyou

Alla inlägg den 2 december 2015

Av Elin A - 2 december 2015 09:00

 


1. Namn?

Anonym


2. Ålder?

--


3. Vad jobbar du som eller studerar som?
Jag studerar till förskollärare.

4. Varför lever du en nykter livsstil?
Därför att jag har fått se dom negativa effekterna av att använda sig av alkohol. Jag ser inte heller någon idé med att använda sig av alkohol både ekonomiskt, hälsosamt och dom sociala riskerna/faktorerna. Alkohol har skadat mig för livet, nära och kära som har gått bort eller förändrats på grund av denna drog.

5. Påverkar det din vardag?
Inte idag. Men min barndom har blivit väldigt präglad av alkohol. Idag så undviker jag det till största mån.

6. Har du någon gång lockats av det?
Ja, men bara för smakens skull.

7. Argument för att förhindra alkohol drickande?
Vilka fördelar har du av att dricka alkohol? Hur tänker du nu?

8. Vad tycker du om Sveriges syn på alkohol idag?
Den är alldeles för slapp, precis som omvärldens bild på alkohol. Det har gått överstyr tycker jag. Alkohol har alldeles för stora negativa effekter på våra traditioner som jul och nyår.

9. Fördelar med att inte dricka?
Finns många fördelar. Det finns många andra sätt att umgås och lätta på dom sociala normerna än att dricka alkohol och skapa en obehaglig situation.

10. Tror du världen hade varit bättre om det inte fanns alkohol?
Kanske, men världen hade kanske inte varit bättre för det. Alkohol hade möjligtvis varit ersatt av något annat.

 

Glöm inte gå in på vitjul.se.

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards