loveislikeyou

Alla inlägg den 5 december 2015

Av Elin A - 5 december 2015 09:00

 


1. Namn?

Oliver Knutas


2. Ålder?

17 år


3. Vad jobbar du som eller studerar som?

Jag studera IB-programmet i Skara


4. Varför lever du en nykter livsstil?

Jag ser inte någon poäng i att dricka alkohol då det bara har negativa sidor.


5. Påverkar det din vardag? 

Nä. Jag går inte på fester för att undvika andra människor som dricker, men jag hade inte gått på fester iaf.


6. Har du någon gång lockats av det?

Jag har smakat en gång för att se vad det är jag undviker.


7. Argument för att förhindra alkohol drickande?

Ibland gör folk saker de ångrar, eller blir våldsamma, eller tar livet av sig, eller kör onyktra. Inget av detta är bra.

8. Vad tycker du om Sveriges syn på alkohol idag? 

Den har positiva sidor (barn och ungdomar ska inte dricka alkohol) och negativa sidor (du är "konstig" om du inte dricker)


9. Fördelar med att inte dricka?

Man lever längre, minns mer, mår bättre, slipper bakfylla och kan alltid ta klara beslut.


10. Tror du världen hade varit bättre om det inte fanns alkohol?

Alkohol har varit drivande bakom många uppfinningar, men mycket våld har kommit av den också. Så ja, det tror jag.



Glöm inte kolla in Vitjul.se

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards