loveislikeyou

Alla inlägg den 29 december 2015

Av Elin A - 29 december 2015 22:26

Av Elin A - 29 december 2015 22:18

     


Så ville bara berätta att jag varit och handlat idag. Jag köpte ett mine till min nya kamera jag fick i julklap så nu kan jag böerja filma. Jag har faktist gjort det redan börjat filma. Det kommer komma upp en video med det snart. Typ en förklaringe och lite så varför jag inte uppdatterat. Men det kommer om en stund. Komentera gärna vad ni vill se för videos för nu är jag på gång igen. 


Pöss och kram<3

Av Elin A - 29 december 2015 11:55

     

Nyss varit och klippt mig. Jag var lite närvös eftersom jag vill ha långt hår men att mitt är så slitet så de behöver ta bort en hel del. Hon snacka om att hon tog 5 cm men är super nöjd med frisyren jag fick. hon gav mig även tips hur jag ska ta hand om det på bästa sätt nu när jag färgar det så mycket som jag gör. Men vi får se hur det går. Har väldigt fina och tunna hårstrån från början så har alltid haft svårt att få långt hår men vi får se hur det går. 


Pöss och kram <3

Av Elin A - 29 december 2015 10:01

           

Igår kväll så var jag och min kille var på bio och uta och åt mat igår. Det var underbart mysigt. Vi åt på en tai wook resturang. Super gått. Sedan såg vi på "en man som heter ove". Den var väldigt bra. Den är värd att se men jag är lite nojig av mig så vissa scener gjorde mig lite orolig efteråt. Men vill inte avslöja något.


Pöss och kram <3 

Av Elin A - 29 december 2015 09:00

 


1. Namn? Mathilda Kallström

2. Ålder? 21

3. Vad jobbar du som eller studerar som?  Jobbar som montör inom fordonsindustrin men även som Black Jack dealer.

4. Varför lever du en nykter livsstil? Jag har aldrig känt ett intresse för att dricka och vet inte riktigt varför. De flesta i min släkt konsumerar alkohol någon gång ibland men har ett par stycken personer i min släkt som haft stora problem med alkohol och droger i allmänhet och jag antar att detta även satt sitt spår även om dessa individer inte står/har stått mig så nära.

5. Påverkar det din vardag? När jag gick gymnasiet så påverkade det mig helt klart mer än vad det gör nu, då var det lätt hänt att man hamnade lite utanför när det kom till fester och de va även flertal som försökte få en att dricka (dock utan något resultat). Nu när jag blivit lite äldre så de blir ju automatiskt så att folk antar att man ska vara kvällens taxi när de valkas fest med kollegor/familj, så då är de nästan en fördel att någon inte dricker även om de stirrar förvirrat på en när man säger de första gången.

6. Har du någon gång lockats av det? I teorin? självklart! I vekligenheten? inte alls! Tanken att kunna släppa taget om vardagen och för en kväll är lockande men jobbar som sagt som black Jack dealer på krogen och varje gång jag jobba så träffar jag påverkade personer som verkligen bekräftar att min val att inte dricka är bland de bästa beslut jag tagit. 

7. Argument för att förhindra alkohol drickande?

Alkohol dödar och inte bara den som har druckit utan de människor som finns runt om, varje år dör 75 människor i Sverige till följd av att någon sätter sig bakom ratten med alkohol i blodet. Det är 75 personer med familj, vänner och kollegor precis som du eller jag. Som att de inte räckte så visar undersökningar att alkohol är kopplat till våldsbrott såsom våldtäkt och misshandel.


8. Vad tycker du om Sveriges syn på alkohol idag? Jag tycker ärligt talat att de är tragiskt att vuxna människor knappt kan umgås kvällstid om de inte involveras alkohol i eventet.

9. Fördelar med att inte dricka?  Man sparar pengar som man kan lägga på något annat man vill ha. Slipper samtlig alkoholrelaterade sjukdomar. Låt oss inte glömma de viktigaste av allt, att alkohol är en drog som splittar familjer, misshandlar och mördar, genom att avstå från det så tar du kontrollen över ditt liv.


10. Tror du världen hade varit bättre om det inte fanns alkohol? Ja det tror jag, antalet mäniskor som lider på grund av alkoholkonsumtion av antingen dem själva eller någon närstående är skrämmande. Men jag brukar säga att de är skillnad på att dricka och att dricka. Att ta en öl eller ett glas vin till maten kommer aldrig vara samma sak som att häva i sig shotar med syftet att bli full och tappa kontrollen. Att hoppas på noll konsumtion är tämligen orealistiskt men jag kan väl få drömma?

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards