loveislikeyou

Alla inlägg den 24 december 2015

Av Elin A - 24 december 2015 11:50

             


Nu är det äntligen julafton. På morgonen så har vi öppnat några paket och sedan gjort oss i ording för att fria jul. det är ingen snö vilket jag tycker är super synd för jag gillar när det är snö. Ni får även se mina kläder för dagen och hur min sminknign ser ut. Jag är personligen super nöjd med detta för idag. Ni kan ju strunta i att jag har olika percingar i för de kånglade nu när jag skulle bytta. 

Önskar er alla en riktigt god jul. 


Pöss och kram <3

Av Elin A - 24 december 2015 09:00

 



1. Namn? Jag alltså Elin

2. Ålder? 18

3. Vad jobbar du som eller studerar som? Jag läser Estet Teater sista året.

4. Varför lever du en nykter livsstil?  Jag har aldrig haft någon relation till alkohol ingen bland mina när och kära dricker särskilt mycket. När jag var yngre så gjorde jag ett avtal med min mormor att om jag inte dricker, röker eller snusar innan jag fyller 18 år så betalar hon mitt körkort. Och sagt och gjort nu har jag fått mitt körkort betalat och det kändes så bara. Sedan när jag var cirka 13 år så började jag i scouterna och det var NSF scouter vilket är Nykterhets scouters förbund. Så det har hjälpt mig att stå där jag är idag. Sedan gillar jag ju även att bryta mot normer som sådana och har inget problem med att inte vara som alla andra.

5. Påverkar det din vardag? Personligen påverkar det mig inte eftersom ingen i min närhet dricker särskilt mycket. Men jag har ju fått något jag är intresserad av. Detta med att jag tycker det är intressant med samhällets syn på alkohol och likande.

6. Har du någon gång lockats av det? Nej inte direkt.

7. Argument för att förhindra alkohol drickande? Det är inte bra för kroppen. Du blir inte roligare. Du kanske inte kan ha kontroll vad som händer runt omkring dig.

8. Vad tycker du om Sveriges syn på alkohol idag? Jag tycker den är för lätt. Samhället anser att alla över 18 bör dricka alkohol och gör man inte det är det konstig. Annars tycker jag det är bra med åldersgränserna

9. Fördelar med att inte dricka? Man har kontrol, kan köra om det händer något, du blir inte bakfull, du har minst lika kul, det är billigare,

10. Tror du världen hade varit bättre om det inte fanns alkohol? Nej då hade man använt något annat i stället. 


Idag är det ju julafton så då ska ju julkalendern vara klar. Men nej jag fick så mycket respns så jag kommer fortsätta lägga upp en till varje dag tills jag inte har någon mer. Kommer medela när detta sker. 


God jul. 

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards