loveislikeyou

Alla inlägg den 21 december 2015

Av Elin A - 21 december 2015 09:00



1. Namn? Elin Wallin

2. Ålder? 23

3. Vad jobbar du som eller studerar som? jag har sysselsättning efter sjukskrivning, inte redo för en praktikplats/ett jobb ännu.

4. Varför lever du en nykter livsstil? Jag lever nyktert pga olika orsaker, har bla alkoholister i släkten så är orolig själv över att bli alkohilist. Jag har varit väldigt nära att bli alkoholist då jag drack i princip varje dag när jag var ca 14-15 år. Insåg att jag drack alltför mycket när jag var 17 år då allt gick överstyr med droger också. Plus att jag började även inse att jag kanske var allergisk mot alkohol då min tolerans aldrig blev högre än ca tre st 4,5or .. jag mår dessutom mycket bättre utan alkohol då jag blir väldigt bakis utav det också.

5.  Påverkar det din vardag? --

6. Har du någon gång lockats av det? Absolut har man lockats av en iskall smirnoff ice (en favorit) men då har jag bara smuttat lite sen har det varit bra. Är liksom bara ute efter smaken, inte alkoholen i sig.

7. Argument för att förhindra alkohol drickande? Oj jag vet inte, jag tycker lite att om man dricker så mycket så man inte kan kontrollera sig så får man helt enkelt skylla sig själv.. men något argument har jag väl inte direkt. Jo att man mår så mycket bättre utan det!

8. Vad tycker du om Sveriges syn på alkohol idag? Jag är inte så insatt i vad  Sveriges syn på alkohol idag är men jag kan väl säga att den inte är så bra med tanke på hur lite hjälp det finns i samband med alkoholism.. men det är ju bra med att systembolaget inte har typ veckans rabattvara osv..

9. Fördelar med att inte dricka? Man mår bättre på alla sätt o vis. Man slipper bli bakis. Man slipper kostnaden av alkohol. Man har bara sig själv att ty sig till istället för att "åh alkohol då känns det genast bättre!" Och det tycker jag är bra, att man kan lita på sig själv och att ha den kontrollen, jag personligen hatar att inte ha kontroll.

10. Tror du världen hade varit bättre om det inte fanns alkohol? Ja om folk bara hade litat på sig själva och sin magkänsla lite mer så hade nog världen varit liiite bättre iallafall


översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards