loveislikeyou

Alla inlägg den 22 december 2015

Av Elin A - 22 december 2015 09:00


1. Namn? Elin

2. Ålder? 21

3. Vad jobbar du som eller studerar som? Konditor

4. Varför lever du en nykter livsstil? Jag har mycket alkoholism i släkten och började dricka mycket när jag var yngre, sedan började det gå överstyr för 2år sedan och då slutade jag helt och har aldrig sett tillbaka!

5. Påverkar det din vardag?  Nej, isf bara till något positivt då jag inte har något tvång till att dricka när jag är ute.

6. Har du någon gång lockats av det? Ja, när jag mått dåligt.

7. Argument för att förhindra alkohol drickande? Sluta göra reklam på tv/tidningar för alkohol, ha hårdare koll på systembolaget, prata om konsekvenserna tidigare med barn/ungdomar, visa vad som kan hända ha föreläsningar!

8. Vad tycker du om Sveriges syn på alkohol idag? Jag tycker att den är bra på många sätt, men kan alltid förbättras, tex om man är påväg att sätta sig i bilen och köra fast man har druckit borde folk runt omkring hjälpa till och stoppa, samt alkolås i alla bilar borde vara lag!

9. Fördelar med att inte dricka? Jadu, jag kan bara tala för mig själv. Men jag mår mycket bättre över det faktum att jag inte använder alkohol när jag mår dåligt vilket bara skapade mer ångest. Jag har mer energi, även dagen efter jag varit ute orkar jag göra saker när vännerna ligger i sängen.

10. Tror du världen hade varit bättre om det inte fanns alkohol? Ja och nej, jag har inge problem med att det finns alkohol så länge man vet sin gräns, men de flesta som dricker vet inte vart den går och det är då dåliga besluten kommer, och man kan inte riktigt hålla reda på vad som händer.


översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards