loveislikeyou

Alla inlägg den 17 december 2015

Av Elin A - 17 december 2015 09:00

 

1. Namn? Sofie Lindén


2. Ålder? Född 97, 17 år.


3. Vad jobbar du som eller studerar som? Jag studerar teknikprogrammet till arkitekt.


4. Varför lever du en nykter livsstil? Jag har alltid varit obekväm kring alkohol o tyckt illa om när människor är berusade kring mig, min morfar var alkoholist så den barndom min mamma haft vill jag undvika själv då jag har en tendens att bli beroende av saker väldigt lätt.


5. Påverkar det din vardag?  Jag har blivit utstött i alla klasser sedan högstadiet/gymnasiet pga att jag inte dricker. Så ja det påverkar min vardag då jag blir utstött.


6. Har du någon gång lockats av det? Ja det har jag. När jag mått riktigt dåligt under min depression som fortfarande pågår så har jag velat ta till alkohol för att döva smärtan.


7. Argument för att förhindra alkohol drickande? Rattfyllor kostar liv, alkoholpåverkning kan leda till våldtäkter, misshandel, diverse brott pga ens försämrade förmåga att ta beslut. Det är ett gift som endast bryter ner saker i kroppen och därmed inte gör någon nytta - man kan definitivt (o de är bättre att) ha roligt utan alkohol. Tänk på alla de som använder alkohol som depressionsreglerande och alla de som faktiskt skadar sin omgivning när de dricker. Allmänt dåligt.


8. Vad tycker du om Sveriges syn på alkohol idag? Det är alldeles för lätt att få tag på alkohol och lagar och åldersgränser måste bli striktare.


9. Fördelar med att inte dricka? Hälsosammare, mindre utsatt på en utekväll, mindre risk att ta dumma beslut, ingen rattfylla what so ever, mindre kaloriintag än vid tex öl, man mår allmänt bättre generellt än den som dricker ( innerst inne) och man sparar pengar på det!!/kan lägga på annat.


10. Tror du världen hade varit bättre om det inte fanns alkohol? Ja det tror jag verkligen! Av ovanstående anledningar.


Glöm inte gå in på VitJul.se

översätt

Presentation


Hej!
Namn: Elin A
Ålder: 18 år
Födelsedag: 1 Maj
Bor: Västergötland
Status: Upptagen
Läggning: Bisexuell
Gymnasium linje: Estet teater
Fritiden: Scouter, Gym, Pojkvän och kompisar.

Fråga mig

18 besvarade frågor

klocka

Följ mig gärna

 

 

Omröstning

Vad vill ni se mer om på min blogg?
 Åsikter
 om mig
 videos
 skolan
 musik
 mina intressen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

upp

Pil 2

Sitting Pikachu Pokemon

Ovido - Quiz & Flashcards